По Пътя на коприната – Узбекистан и Киргизстан. Фергана -> Ош -> Кочкор.

31-08-2014

22.07.2014

Фергана - Узбекистан.

Днес планувахме да минем границата с Киргизстан при Дастлик. Тръгнахме веднага след закуска. Местният водач щеше да ни придружи до самата граница.

Имайки впредвид колко време ми отне влизането в страната през летището в Ташкент, трудно ми беше да си представя излизането през сухопътна граница с камион колко ще продължи. Настроих се за висене.

Стигнахме до границата и влязохме в административна сграда, където попълнихме нова митническа декларация – същата, като тази която попълних на влизане в страната. Много е важно да се изброят същите устройства и количеството на парите да е по-малко от парите на влизане;) Иначе лошо – много ще се обясняваш. На границата не блеснаха с кой знае какви познания по английски или някакъв друг език различен от руския. Едната митническа служителка беше учила френски и много държеше да си говори на френски с някой. Уви нямахме много франкофони. Ирландката с име Ивон го отнесе, защото сметнаха името и за френско и по подразбиране трябваше да знае френски.

Попълнените декларации се разглеждат и сравняват от един човек. После мърдаш две крачки встрани и там друг въвежда данните в компютъра. През това време и двамата те разпитват какъв си, от къде си какво работиш и т.н. Отне им около 30 минути да намерят дубайските парични единици в системата. После попитаха Дан, който беше шеф на отдел за вътрешен одит в Дубайска банка, какво работи. Направо замрях, само като си помисля с тази длъжност, колко разпит ще предизвика. За щастие, той прояви здрав разум и каза, че е счетоводител и си спести още 30 минути разговор със служителите на реда.

След проверката и сравняването на митническата декларации, отидохме на друго бюро, където много детайлно ти разглеждат ръчния багаж. Изваждат всяко едно нещо и го разглеждат. Много се интересуваха дали нося някакви книги.. Имах само таблет, който не представляваше интерес за тях.

Паралелно на тази проверка течеше и проверка на камиона.

След около час и тридесет минути вече стояхме на отсрещната страна – в Киргизстан и чакахме камиона.

Пътят ни преминаваше през Ош към Джалал Абад.

В Ош спряхме за бърз обяд на крак.

Пазарът, който в беше разкопан от всички страни, беше препълнен с хора и сергии. На масите имаше от животински карантии до насипни макарони. Не се вписвах много сред местното население и го обиколих без да правя снимки. Купих си килограм краставички и се върнах при камиона. Много мъже, които подвикваха „Бишкек, Бишкек”. Оказа се, че предлагат транспорт до Бишкек.

Предвидено беше да нощуваме при местни семейства в Джалал Абад. Разделиха ни по четирима  в два малки апартамента и една къща, а самата вечеря организираха в друга къща. Планът беше да си починем за около час и после домакините да ни събират от квартирите с  кола и да отидем на мястото за вечеря.

Настанихме се в огромен двор, в който имаше няколко беседки узбекистантски стил. В най-голямата беше наредена масата -  прости ястия, но много вкусни – салата домати, краставици и зеле...

плав (месо с ориз)...

хляб и диня...

В салата от домати и краставици имаше дори и свеж копър, което ме обнадежди, че храната в Киргизстан може да е по-вкусна.

На следващия ден, след обилна закуска с палачинки и сладко от малини, направени от нашата домакиня Нигура, потеглихме за Арсланбаб, където преспахме в селска къща за гости.

Домакините отново ни посрещнаха много добре – вкусна храна и добро отношение.

Селото беше на около 1800м надморска височина – най-високата точка от както съм на път. Атракцията в региона е естествена орехова гора и водопад.

Разходихме се до водопада след обилен вкусен обяд със салата с патладжан и ястие с овче месо и много зеленчуци задушено в огромен съд на печката.

24.07.2014

Очакваха ни два дни къмпингуване по пътя за езерото Сонг кол. Водачите раздадоха определена сума пари на групите по готвене, дежурни през тези два дена.

Пазаруването се оказа голям смях - в моята група бях с  Дан – банкерът от Дубай, който всъщност е португалец и Наги – доктор ортопед – египтянин с австралийски паспорт. Разпределихме си функциите – Дан следеше бюджета и смяташе,  Наги помагаше с носенето на торбите и следеше количеството на продуктите, а пък аз измислях менюто и казвах какво трябва да се купи;) Невероятно разбирателство цареше в нашия отбор - никой не искаше да се престарава с готвенето, защото това беше свързано с голямо приготовление, миене на чинии и прибиране/вадене/ на посуда, а пък все пак сме на почивка;)

Заредихме с провизии за два дена и поехме на север по главния път към огромния изкуствен резервоар за вода – Токтогул. Пътят се виеше около река Нарин. Реката е много пълноводна и се използва за напояване на целия регион.

Около реката, разтурихме катуна за бърз обяд...

и малко плаж...

Уви, температурите си останах все така високи около 40 градуса. Всичко около реката и язовира беше сухо.

Въздухът беше топъл и въпреки постоянния вятър,  дори и през нощта нямаше нужда от спални чували, капаците на палатката, които покриваха мрежите бяха широко разкопчани.

Това ми даде възможност да наблюдавам звездите, докато си лежах в палатката.

25.07.2014

След закуска продължихме на север по главния път и след около 150 километра отбихме на изток по второкласен път към ждрелото на река Кокомерен.

Малко след селцето Кьок-Ой построихме лагера – на 2 метра от брега на реката.

Имахме свободно време на риболов, готвене, къпане и пране в реката;)

Очаквайте продължение...

Деси

По Пътя на коприната - Узбекистан и Киргизстан. Подготовката.
По Пътя на коприната - Узбекистан и Киргизстан. София-> Истанбул->Ташкент.
По Пътя на коприната – Узбекистан и Киргизстан. Ташкент -> Самарканд.
По Пътя на коприната – Узбекистан и Киргизстан. Самарканд -> Ташкент-> Фергана

По Пътя на коприната - Узбекистан и Киргизстан. Подготовката.

11-08-2014 19:23
Не се сещам кога и как се зароди в мен желанието за пътуване из Централна Азия. Може би беше още преди няколко години, когато си купих книгата на английския пътешественик Колин Таброн – Сенки по пътя на коприната. Четейки, такова пътуване ми изглеждаше, както много интересно, така и много далечно и ...
Flower

Love calls everywhere and always…

14-02-2017
Според будизма, истинската любов има четири аспекта – великодушие, състрадание, радост и свобода. Не се страхувайте да покажете любовта си, да бъдете себе си, да заявите присъствие, да осъзнаете своето място и да оцените мястото и присъствието на другия в живота си... Думи като „Аз съм тук, за теб “ и „Аз ...

Какво имам в хладилника?

Ако се чудите какво да сготвите с продуктите, които имате в хладилника, използвайте нашата търсачка. Въведете основен продукт и негов подвид, натиснете "Търси". Ще се появи списък от рецепти които съдържат всички продукти или част от тях.

Най-харесвани

Великденски КозунакДива ферментация на зеленчуци
Малиново изкушениеКартофен пай с леща и бакла
Соден хляб с лимец, босилек и чесънДвойно шоколадови кексчета с привкус на мента и лайм
Печен патладжан по персийски Картофени кюфтета
Flower

Студено кафе с ароматни подправки

21-08-2016
  Всяко едно пътуване  на юг или на изток от Европа, е наслада както за душата, така и за небцето. И ако на изток към централна Азия, чаят постепенно измества кафето, то на юг към Африка, не само че е ежедневие, но и държи челни позиции.   Преди време попаднах на публикация на ...
виж всички

Освежаващ фреш с пъпеш и босилек

08-02-2016
Сто процента освежаваща напитка за горещ или просто „труден“  ден. Всичко от което се нуждаете е парче охладен пъпеш, няколко стръка пресен босилек, вода и лед. Блендирайте или пасирайте всичко заедно. Декорирайте със свежи листенца босилек и сервирайте във висока стъклена чаша.   Наздраве,   Деси